Opisy produktów - jaka rola w sklepie internetowym?
Z prowadzenia firmy każdy chce czerpać zyski. To oczywiste. Jednak co zrobić, żeby skutecznie zachęcać klientów do kupna, jeśli nie mamy z nimi bezpośredniego kontaktu? W branży e-commerce można znaleźć wiele różnych pomysłów. Jednak warto zacząć od najbardziej podstawowych elementów. Są nimi dobre opisy produktów.
Dzięki nim klient może dowiedzieć się:
- jaki to produkt,
- czym się wyróżnia,
- jakie są jego zalety oraz
- dlaczego powinien go kupić.
Zasady skutecznej sprzedaży
Wchodząc do sklepu stacjonarnego klient dokonuje zakupów w prosty sposób. W pierwszej kolejności ogląda produkty. Następnie będzie chciał dowiedzieć się więcej – przeczyta informację od producenta oraz zasięgnie opinii sprzedawcy. Jeśli znajdzie odpowiedzi na swoje pytania i zostanie przekonany o zaletach, jakie dany przedmiot mu przyniesie to dokona zakupu. Jak się mają do tego zakupy w sklepie internetowym?
Podstawą są oczywiście zdjęcia, na których zobaczy produkt. Jednak jak klient może zdecydować się na zakup, jeśli nie znajdzie żadnej wartościowej treści ani profesjonalnych opisów? To dzięki nim pozna produkt i dowie się czy jest on stworzony dla niego. Dobry tekst zwiększy sprzedaż, bo pokaże prawdziwą wartość produktu i przekona do zakupu.
Zalety tworzenia ciekawych opisów
Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – opis produktu to podstawa skutecznej sprzedaży. Wysokiej jakości treść, odpowiedni content, mają decydujące znaczenie. Opisy muszą być napisane językiem korzyści, doradzać i odpowiadać na pytania. Jeśli klient na stronie sklepu internetowego nie znajdzie odpowiedzi na jego wątpliwości rzadko napisze bezpośrednio do sprzedawcy. Najczęściej uda się w poszukiwaniu informacji do innego serwisu. Jednak najprawdopodobniej to właśnie tam dokona swojego zakupu. Dobre opisy produktów to ciekawe i praktyczne treści, które przyciągną klienta i przekonają go do zakupu.
Kolejnym pozytywnym aspektem tworzenia ciekawych i przydatnych treści na stronie, jest poprawienie widoczności w sieci. Jak to możliwe? Zebranie konkretnych informacji oraz podanie je w formie profesjonalnego i unikalnego opisu doskonale wpływa na pozycjonowanie. Wartościowy tekst powoduje, że roboty wyszukiwarek internetowych (np. Google) tworzą większą liczbę indeksowanych stron do naszego sklepu. W takiej sytuacji tworzona oferta może pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. Efektem tego jest zwiększony ruch na stronie – witryna jest bardziej widoczna, więc więcej klientów na nią trafia.
Dobierz właściwe frazy kluczowe
Poprawić pozycjonowanie produktów w sklepach internetowych może również pisanie opisów produktów z uwzględnieniem SEO. Co to oznacza? W treść warto wplatać słowa kluczowe. Są to wyrazy lub całe frazy, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce Google. Muszą być one mocno powiązane z Twoją branżą oraz produktami, jakie oferujesz. Słowa kluczowe zawarte w opisach produktów zwiększają szanse na to, że klienci do Ciebie trafią. Jednak może się tu kryć pułapka! Nadmiar słów kluczowych w opisie przeszkadza w czytaniu. Zachowaj umiar, który będzie atrakcyjny w odbiorze zarówno dla klientów, jak i dla robotów wyszukiwarki Google.
Kopiuj i wklej? Nie najlepszy pomysł
Posiadając w sklepie wiele podobnych produktów, które różnią się od siebie tylko drobnymi detalami, tworzenie opisów może być trudne. Kusi Cię, żeby skopiować opis producenta i mieć to z głowy? Ta droga nie prowadzi do sukcesu. Po pierwsze, nie powoduje to lepszej sprzedaży. Teksty producentów może i są techniczne oraz zawierają wiele szczegółów, ale nie posiadają zachęty do zakupu. Poza tym klient może czuć się zagubiony w otoczeniu specjalistycznej i fachowej terminologii. Po drugie, takie opisy kopiuje wiele osób. Jeśli zrobisz to samo, nie wpłyniesz pozytywnie na pozycjonowanie. W ten sposób Twoja oferta zniknie pośród wielu innych, ale jednak dość podobnych.
Prawdziwą wartość mają unikalne opisy produktów
Unikalny to jedyny w swoim rodzaju. Klient może więc trafić u Ciebie na ciekawą, profesjonalną i wyczerpującą treść, której nie znajdzie nigdzie indziej. To już pozytywnie wpłynie na zainteresowanie zamieszczonym opisem. Taki tekst jest również doceniany przez Google. Według robotów ma on większą wartość niż inne. Sprawią, że pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania niż treści konkurencji.
Jak tworzyć dobre opisy produktów?
Opis produktu powinien:
- być realistyczny,
- rzetelny,
- zwięzły,
- zawierać wszystkie istotne informacje, ale podane w zachęcający i interesujący sposób objaśniać fachową terminologię oraz pokazywać ich zalety dla klienta,
- niezbyt krótki,
- unikać zbytecznego „lania wody”,
- być spersonalizowany,
- nawiązywać do emocji,
- napisany „językiem korzyści” (podkreślać jakie korzyści otrzyma kupujący),
- mieć przejrzystą formę – łatwiej czyta się treść podzieloną na akapity niż całą ścianę tekstu.
Zastosowanie się do tych rad oraz wplecenie odpowiednich słów kluczowych dobranych pod SEO z pewnością zwiększy zainteresowanie Twoją ofertą. Zadbaj o dobre i ciekawe opisy produktów na stronie internetowej, a klienci od razu to docenią – poprzez dokonywanie zakupów. Jeśli nie masz czasu na tworzenie takich opisów, skorzystaj z pomocy doświadczonych copywriterów.