Potrzebujesz ciekawych postów na Facebooka? Zlecaj je copywriterom

Potrzebujesz ciekawych postów na Facebooka? Zlecaj je copywriterom

Czym jest Facebook Copywriting? Choć wielu osobom rozpoczynającym prowadzenie fanpage'a własnej firmy wydaje się, że wrzucanie postów na Facebooka to banalne zajęcie, które mogą wykonywać samodzielnie, to szybko okazuje się, że ich zasięgi wcale nie są takie, jak oczekiwali, a regularne wymyślanie treści dostarczanych odbiorcom przerasta ich siły. Jak tworzyć fajne posty na Facebooka i dlaczego efektywne będzie zatrudnienie do tego profesjonalnych copywriterów - o tym w poniższym artykule.

Jakie posty na Facebooku przyciągają odbiorców?

W dobie płatnych zasięgów, jakich wymaga od swoich użytkowników Facebook, angażowanie potencjalnych klientów w treści zamieszczane na profilu firmowym, stało się jeszcze trudniejsze. Jak możemy więc starać się pozyskać ich zainteresowanie?

Przede wszystkim ważne jest zbudowanie dobrej, zaufanej relacji z odbiorcami. Widać to po profilach firmowych niewielkich, domowych przedsięwzięć, które zaczynają ze skromną ofertą, ale komunikują się w bliski, intymny sposób ze swoimi klientami. Ważne są treści nie stricte reklamowe, nachalnie promujące sprzedaż danego produktu, ale angażujące, zdobywające lajki i udostępnia. Im więcej osób spontanicznie udostępni naszego firmowego posta, tym większą szansę mamy na dotarcie do klientów, którzy nigdy nie zauważyliby naszej oferty przy szybkim scrollowaniu newsfeeda.

Najważniejsze cechy angażujących postów

1. Wyrażające wprost potrzeby firmy

Nazywane nieco pogardliwie "żebrolajkami" posty wprost wyrażające oczekiwania firmy, są jednak, jak wynika z badań, wyjątkowo skutecznym narzędziem w zdobyciu uwagi. Użytkownicy internetu są dość leniwi i nie chcą się domyślać, o co chodzi nam w momencie wrzucania posta. Jeśli więc czekamy na lajki, udostępnienia lub chcemy burzliwej dyskusji - warto czasem napisać to wprost!

2. Zachęcające treściami

Jeśli nawet na stronie firmowej pojawi się wartościowy, rozbudowany wpis - nie wystarczy przyciągnąć do niego czytelników, wrzucając jedynie link. Trafny, zabawny lub kontrowersyjny cytat z niego będzie miał dużo skuteczniejsze działanie i wygeneruje pożądany ruch na stronie.

3. Atrakcyjne graficznie i wizualnie

Żyjemy w świecie dominacji informacji wizualnych, z czym należy się po prostu pogodzić. Efektowne, oryginalne i przemyślane zdjęcia wrzucane na fanpage firmowy mogą przysporzyć nam więcej obserwujących niż najbardziej wartościowe treści. Od czasu do czasu warto też postawić na materiały wideo, których popularność stale rośnie.

4. Budzące emocje

"Lepiej jeśli mówią o Tobie źle niż wcale" - ta stara zasada sprawdza się także w przypadku postów na Facebooka. Nawet kontrowersyjne treści budzące zawzięte dyskusje mogą stać się przyczyną wzrostu zasięgów i popularności danej firmy, choć z drugiej strony, łatwo w tym przesadzić, konstruując na własne życzenie "kryzys w social mediach" wyśmiewany przez branżę.

Dlaczego przy treściach na Facebooka warto współpracować z profesjonalnymi copywriterami?

Umiejętne budzenie emocji to między innymi umiejętność doskonale opanowana przez profesjonalnych i doświadczonych copywriterów. Stała współpraca nawiązana z nim przy tworzeniu treści na Facebooka pozwoli uzyskać nam popularność, o jakiej nawet nie marzyliśmy. Warto rozważyć więc nie koszt jego zatrudnienia, ale to, czy naszą firmę stać na brak takiego współpracownika pomagającego nam w wykreowaniu pozytywnego wizerunku marki.