Przejdźmy do podstawy kampanii w sieci wyszukiwania - tekstów reklamowych. Składają się one z trzech nagłówków, dwóch opisów reklamy oraz wyświetlanego adresu strony internetowej, którą chcemy promować.
Uwagę użytkowników przyciąga przede wszystkim nagłówek, dlatego ważne jest wstawianie do niego słów kluczowych, które internauci wpisują w przeglądarce. Dodatkowo trzeba pamiętać, aby zmieścić się w limicie 30 znaków, co nie zawsze jest proste. Czym charakteryzuje się tekst reklamowy? Zawiera szczegółowy opis oferowanych produktów albo usług. W pole tekstu można wpisać maksymalnie 90 znaków. Umieszczamy w nim wezwanie do działania, jakiego oczekujemy od swoich użytkowników. Przykłady:
- „Kup teraz!”
- „Wrzuć do koszyka!”
Wyświetlany adres strony to zazwyczaj główny adres witryny danego reklamodawcy.
Możemy umieścić w nim dwie ścieżki - teksty, które liczą maksymalnie 15 znaków. Stanowią one informację dla użytkownika, na jaką podstronę trafi po kliknięciu danej reklamy. Gdzie znajdziemy reklamy tekstowe? Wyświetlają się na stronach wyników wyszukiwania Google, a także w całej sieci reklamowej. Są także zoptymalizowane pod kątem różnego rodzaju urządzeń mobilnych i oznaczone jako Reklama. Ważne jest dobre dopasowanie tekstów oraz ich długości, aby były skuteczne. Specjaliści radzą sobie z takim zadaniem bez trudu.