Chcesz rozwijać biznes w Internecie? Zabłyśnij na blogu firmowym

Chcesz rozwijać biznes w Internecie? Zabłyśnij na blogu firmowym

Internet to ogromne źródło wiedzy i możliwości, ale także rzesza konkurentów, z którymi każdego dnia musimy sobie radzić i których staramy się prześcigać w walce o klienta. Mając to na względzie, każdy pomysł, który pomaga nam się wybić, jest godny uwagi. Jednym ze środków, jakie możemy wykorzystać, jest m.in. firmowy blog - miejsce, w którym nawiążemy kontakt z potencjalnym klientem, a także udowodnimy, że znamy się na rzeczy.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Podobnie jak obecność w social media ma utrwalać kontakt naszej firmy z klientami, blog firmowy pomaga nie tylko w nawiązaniu tej relacji, ale także pozwala nam postawić się w roli eksperta. Dzieląc się wiedzą pokazujemy odbiorcy próbkę swoich możliwości; dajemy wyraźny znak, że wiemy o naszej branży bardzo dużo i warto z nami współpracować. Dodając wpisy, które są ciekawe i mają znaczenie dla czytelnika - np. rozwiązują jakiś drobny problem - sprawiamy, że czytelnicy postrzegają nas jako firmę godną uwagi.

Od czego zacząć?

Gdy już zdecydujemy się na stworzenie bloga firmowego, musimy najpierw przemyśleć strategię, którą wykorzystamy do wdrożenia planu w życie. Dobry blog to nie tylko angażujące treści i użyteczna wiedza, ale także kwestie techniczne - aby użytkownicy chcieli zaglądać na naszą stronę, musi ona działać szybko i sprawnie. Ważny jest też wygląd szablonu strony, do którego możemy zaliczyć:

  • grafiki, które nie powinny dominować nad tekstem, a przyciągać do niego;
  • nagłówki artykułów oraz ich zapowiedzi, które powinny być zapisane czytelnym i przejrzystym krojem pisma;
  • rozkład menu i zakładek: im bardziej intuicyjny, tym lepiej;
  • inne elementy graficzne szablonu, jak np. stopka czy nagłówek. Również powinny być czytelne, ale jednocześnie także subtelne.

Jak wyznaczyć strategię działania?

Ładny wygląd strony to pierwszy krok do rozpoczęcia prowadzenia bloga firmowego. Gdy już go zrobimy, kolejnym będzie opracowanie modelu działania strony. Musimy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego chcemy tworzyć takiego bloga, co dostarczymy potencjalnemu klientowi, jak często będziemy dodawać wpisy czy jak długie one będą. Aby lepiej pozycjonować stronę firmową warto również uwzględnić optymalizację SEO w ramach konstrukcji wpisów na blog - dzięki temu będziemy również bardziej widoczni w sieci. Jeżeli nie wiemy, jak to zrobić, zawsze lepiej będzie zlecić tworzenie contentu profesjonalnemu copywriterowi.

Stawiaj na jakość, nie na ilość

Sama treść to nie wszystko - musimy podać ją w atrakcyjnej, nienagannej formie. Każdy wpis powinien być zadbany pod kątem stylistycznym, odpowiednio zoptymalizowany pod wyszukiwanie w Google. Dobrym pomysłem jest dodawanie wszelkiego rodzaju multimediów, szczególnie gdy możemy wyprodukować je sami - grafika i wideo zawsze sprawiają, że tekst jest bardziej atrakcyjny dla odbiorcy. Aby pisanie firmowego bloga przyniosło nam maksimum korzyści, musimy zadbać o każdy szczegół: dlatego właśnie lepiej zlecić to profesjonaliście, jeżeli sami czujemy, że nie mamy dość wiedzy czy zdolności.

Korzystaj z newslettera

Blog firmowy to nie tylko szansa na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem, ale także okazja do stworzenia naprawdę dużej bazy mailingowej. Jeżeli opracujemy ciekawy, przydatny dla odbiorcy newsletter, możemy w prosty sposób zdobyć bardzo dużo adresów, które - za uzyskaniem odpowiedniej zgody - możemy potem wykorzystać do innych form kampanii marketingowej, np. przesyłając subskrybentom kupony zniżkowe na nasze usługi lub informując ich z wyprzedzeniem o nowościach, jakie oferujemy w ramach działalności firmy. Wykorzystując newsletter możemy także bezpośrednio monitorować zadowolenie z naszych usług, np. dzięki przesyłaniu klientom krótkiej ankiety.

Blog powinien być częścią strategii

Choć samo prowadzenie strony firmowej z dodatkowym blogiem jest skuteczne, jeszcze lepiej będzie gdy połączymy ze sobą różne zabiegi marketingowe. Blog firmowy może stanowić świetny dodatek do ogólnie przyjętej strategii, wedle której staramy się być możliwie jak najbardziej widoczni w internecie. Możemy go z łatwością połączyć z optymalizacją SEO, marketingiem w social mediach czy marketingiem szeptanym. Warto pamiętać, że im bardziej kompleksowe działania zaplanujemy, tym lepiej będziemy wyróżniać się w sieci na tle konkurencyjnych firm. Kluczem do sukcesu jest jeden, spójny i konsekwentnie wdrażany w życie plan działania.

Blog firmowy to długoterminowa inwestycja

W momencie, w którym zdecydujemy się na prowadzenie takiej formy marketingu internetowego, musimy uświadomić sobie, że to narzędzie wymagające odpowiedniego nakładu czasu i sił. Choć z początku możemy mieć wrażenie, że nic ono nie daje, warto poczekać i na bieżąco obserwować reakcje odbiorców na każdy kolejny wpis. Prowadzenie bloga firmowego to świetny sposób na długoterminową poprawę pozycjonowania strony oraz szansa na zbliżenie się do naszych obecnych i potencjalnych klientów. Jedyne, czego metoda ta wymaga, to odpowiednie zaangażowanie i czas.