Profesjonalnie stworzone treści na stronie wizytówką Twojej firmy

Profesjonalnie stworzone treści na stronie wizytówką Twojej firmy

W jaki sposób zainteresować ofertą klientów? Jakie znaczenie mają dobre treści na stronie? Jak zatrzymać kogoś na dłużej?

Wymienione wyżej pytania z pewnością zadaje sobie każdy, kto tworzy własną stronę internetową. Na początku może się to wydawać bardzo trudne, szczególnie jeśli copywriting nie jest Twoją specjalnością. Widząc, ile tekstu należy stworzyć, możesz czuć się sparaliżowany. Od czego zacząć? Oraz na co zwracać uwagę? W tym artykule zwrócimy uwagę na kilka praktycznych wskazówek, które pomogą uzyskać przyciągającą wizytówkę Twojej firmy.

Jak zaciekawić treścią na stronie?

Klient, który chce dowiedzieć się czegoś więcej o firmie lub ofercie, w pierwszej kolejności wejdzie na Twoją stronę internetową. W zależności od tego, jakie treści tam znajdzie, zależy jego decyzja zakupowa. Co więc można zrobić, żeby zaciekawić, zachęcić i przyciągnąć uwagę klienta na dłużej?

Dobre teksty na stronę pokażą, że warto dowiedzieć się więcej. Są kopalnią praktycznych informacji. Dzięki nim klienci znajdą odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości. Pisząc teksty na stronę internetową lub na powiązanego bloga, masz szansę pokazać, że jesteś specjalistą w swojej dziedzinie. Przekonasz, że warto Ci zaufać. W tym celu musisz być autentyczny dla odbiorców. Połącz rzetelność z ciekawą treścią, którą łatwo się czyta. Zobacz jak to zrobić.

Ważny jest dobry plan

Dobre teksty na strony nie powstają z marszu. Chcąc zawrzeć informacje wysokiej jakości oraz przedstawić je w intrygujący sposób, trzeba się do tego przygotować. Zaplanuj swoją pracę! Zacznij od dobrego researchu. Sprecyzuj, co dokładnie jest Twoją ofertą i jakie usługi proponujesz. Zobacz, o czym warto napisać. Po zebraniu materiału możesz przystąpić do konkretów.

Pisanie treści zacznij od tytułu oraz nagłówków. W ten sposób usystematyzujesz informacje i nie będziesz ich powielać. Pomogą też skupić się na głównym temacie. Pamiętaj, że to właśnie nagłówki przyciągają wzrok i uwagę klientów! Muszą więc być chwytliwe i ciekawe. To od nich zależy, czy czytelnik będzie chciał się zagłębiać w treść.

Słowa kluczowe, a Twoja oferta

Dlaczego ważne jest zebranie materiałów przed rozpoczęciem tworzenia treści na stronę? W ten sposób możesz zebrać słowa i całe frazy kluczowe dostosowane do Twojej oferty. Pisząc będziesz mógł używać ich w naturalny sposób. Dzięki niemu treści nabiorą cech tekstów SEO.

Co Twój klient powinien wpisać w wyszukiwarkę, żeby znaleźć Twoją stronę internetową? Zastanów się nad tym. Właśnie te słowa powinny pojawić się w treści na stronie. Są one bezpośrednią informacją na temat prezentowanej oferty. To nie jedyne zadanie słów kluczowych. Są one potrzebne, żeby roboty wyszukiwarek mogły zaindeksować stronę. Efekt? Oferta i produkty mają szansę pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania. To podstawa, żeby zwiększyć ruch na Twojej stronie. Pamiętaj - odpowiednie użycie słów kluczowych pozytywnie wspomaga pozycjonowanie strony.

Pisz teksty myśląc o klientach

Zawsze pamiętaj o tym, że treści na stronie nie pisze się dla robotów wyszukiwarek, ani dla siebie. Nikogo nie zainteresuje nienaturalny tekst przepełniony słowami kluczowymi. Równie nieciekawie czyta się zestaw technicznych informacji bez objaśnienia lub górnolotne słownictwo (chyba, że Twoją grupą docelową są profesorzy polonistyki). Postaw się na miejscu własnego klienta. Wyobraź sobie, jakich informacji on potrzebuje. Kim jest? Jakie mogą być jego zainteresowania? Czego będzie szukał na Twojej stronie? Wiedząc, jaka jest Twoja grupa docelowa (czyli do kogo kierujesz swoje usługi) spraw, żeby treść Twojej strony była interesująca właśnie dla nich.

Unikalny i wartościowy content

Kolejna cecha, która sprawi, że treść na stronie internetowej stanie się doskonałą wizytówką. Czy może być coś bardziej nieciekawego niż ta sama treść na kilku stronach oferujących podobne usługi? Unikalność jest bardzo ważna. Pisz teksty na strony, jakich nie znajdzie się nigdzie indziej. W ten sposób klienci z ciekawością zapoznają się z tym, co masz do powiedzenia. Pamiętaj też o wartościowej zawartości. Napisz specjalistyczny tekst, który prostym językiem omawia najbardziej techniczne sprawy. W połączeniu z naturalnie użytymi słowami kluczowymi (ważny jest umiar!) to klucz to sukcesu!

Wysokiej jakości treści na stronie przyciągną nie tylko klientów. Unikalność jest doceniana przez wyszukiwarki. Wyróżnij się tekstem – możesz pokonać konkurencję dbając o lepsze pozycjonowanie.

Teksty miłe dla oka

Kiedy wiesz już, co pisać i na co zwracać uwagę, warto pamiętać o jeszcze jednej kwestii. Klient musi chcieć przeczytać to, co się znalazło na stronie internetowej. Możesz go zachęcić poprzez odpowiedni układ treści. Wyeksponowane nagłówki, niezbyt długie akapity, wypunktowania itp. – to wszystko przyciąga wzrok. Jednocześnie sprawia, że tekst „czyta się sam”, czyli nie sprawia trudności w odbiorze.

Nie bój się skorzystać z pomocy

Nie masz czasu na tworzenie treści na stronę internetową? Może mimo wszystko wolałbyś, żeby zajął się tym profesjonalny copywriter? To również bardzo dobre wyjście. W ten sposób masz pewność, że napisany tekst będzie wysokiej jakości. Dobry copywriter zadba o wszystkie wyżej wymienione aspekty pisania tekstów. Pamiętaj jednak, żeby udostępnić mu wszystkie potrzebne informacje. W ten sposób szybciej uzyskasz satysfakcjonujące treści na stronę internetową, które będą doskonałą wizytówką firmy.